Szachy Turniejowe nr 5 (48 cm) WENGE II (S-12/wenge/II)
SZACHY TURNIEJOWE w kolorze WENGE NR. 5
Klasyczny, profesjonalny zestaw turniejowy w rozmiarze nr 5 (48x48 cm)
Ciemny kolor zestawu sprawia, że szachy prezentują się bardzo oryginalnie.
SZACHY TURNIEJOWE w kolorze WENGE NR. 5
Klasyczny, profesjonalny zestaw turniejowy w rozmiarze nr 5 (48x48 cm)
Ciemny kolor zestawu sprawia, że szachy prezentują się bardzo oryginalnie.
Uwaga: bierki warcabowe nie są magnetyczne.
KOMPUTER SZACHOWY EUROPE CHESS CHAMPION
NOWOŚĆ 2019
Program dla nowicjuszy oraz nieco bardziej zaawansowanych graczy z obszerną biblioteką debiutową.
Łatwy w użyciu poprzez ulepszoną gładką, i bardzo czułą, sensoryczną szachownicę Millennium (ulepszoną w roku 2019)!
Zawiera również 7 innych klasycznych gier planszowych!
Wyświetlacz LCD z dostępem do pomocy, nauki oraz ustawieniami.
13 dostępnych języków!!
Zawiera także opcje:
- promocję pionka
- bicie w przelocie
Zapisuje Twoją pozycję w momencie, gdy urządzenie się wyłączy, tak byś mógł dokończyć swoją partię później.
W komputerze jest zamykany schowek na figury, dzięki czemu możesz używać swojego komputera także w podróży!
Nowy elektroniczny zegar szachowy LEAP KK9908
Charakterystyka zegara:
• zegar z atestem FIDE!
• opcja dodawania czasu
• 37 ustawień zegara dla szachów oraz różnych gier
• maksymalna prostota obsługi
• duży, czytelny wyświetlacz pozwala na odczytanie czasu nawet z odległości 10m!
waga: 0,2 kg
Piękny, nowoczesny plecak w uniwersalnym - szarym kolorze z motywem figur szachowych.
Idealny na zajęcia szkolne, krótkie wyjazdy lub treningi, ale także jako codzienny element garderoby.
ZESTAW SMART 1 - zestaw do transmisji elektronicznej.
Zestaw stworzony z myślą o użytku profesjonalnym w ciągu szachownic (na turniejach, w klubach etc.)
Zawiera:
- szachownicę elektroniczną DGT SMARTBOARD
- figury drewniane DGT TIMELESS
- zestaw połączeniowy (tzw. zestaw kabli bocznych)
Figury szachowe STAUNTON 6 w kasetce drewnianej + deska drewniana nr6
Figury szachowe turniejowe, drewniane, obciążane, podklejane filcem, wkładane do kasetki drewnianej
Wysokość króla 98mmm.
Deska drewniana, intarsjowana
Wymiary: 55x55x2cm
Wymiary pola: 56 x 56 mm
Waga łączna 4,00 kg
DGT 1002 to najprostszy z dostępnych na rynku zegarów szachowych z opcją "BONUS" (dodawanie czasu za wykonane posunięcie). Jest niezwykle łatwy w obsłudze i bardzo przyjemny w użyciu. Wystarczy nacisnąć + lub -, aby ustawić pożądany czas.
Ze względu na niewielki rozmiar zegara, można go postawić przy samej szachownicy nawet nawet na małej przestrzeni na stole.
Wymiary zegara:
• długość 155 mm,
• szerokość 42 mm,
• wysokość 60 mm.
DGT 1002 pracuje na tylko jednej baterii (dołączonej do zestawu).
Na zegar udzielana jest 2-letnia gwarancja.
Doskonały zegar w prostej formie, prosty w obsłudze z dużym, czytelnym wyświetlaczem - idealny dla każdego gracza.
Polecany dla szkół i klubów szachowych.
Edycja LIMITOWANA jednego z najlepszych elektronicznych zegarów szachowych DGT 3000 została wydana z okazji 25-lecia firmy DGT.
Od wersji standardowej zegara różni go ekskluzywny wygląd - wygląda jak by był wykonany z drewna!
Pozostałe parametry nie zostały zmienione.
Produkt dostępny wyłącznie w formie pobrania
Nowe książeczki ChessBase zawierają kod aktywacyjny, który umożliwia pobranie produktu. ChessBase 18 oraz nowe bazy danych nie będą już wydawane na DVD-ROM. Szczegóły na końcu opisu.
ChessBase to samodzielna baza danych szachowych, która stała się światowym standardem. Korzystają z niej wszyscy – od mistrzów świata po amatorów. Jest to ulubiony program każdego miłośnika szachów, który chce poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności. Rozpocznij swoją osobistą przygodę z sukcesami dzięki ChessBase i ciesz się grą jeszcze bardziej.
Zegar elektroniczny (Holandia), następca (ulepszona wersja) zegara DGT XL.
Po światowym sukcesie cyfrowego zegara DGT XL, prezentujemy DGT 3000 model FIDE.
SZACHY TURNIEJOWE NR 5 - CZEREŚNIOWE
Drewniane figury Staunton nr 5 z drewna czereśniowego - obciążone, podklejone zielonym filcem
- Wysokość króla - ok. 90 mm;
- Wysokość pionka - ok. 45 mm
Szachownica drewniana, składana na pół z miejscem na figury w środku.
- Wymiar szachownicy: 48 x 48 x 2,7 cm;
- Wymiar pola szachowego: 48 x 48 mm;
Waga łączna: 1.7 kg;
----------------------------------------------------------------------------
Niniejsza książka to unikalny zbiór 1400 diagramów z praktyki szachowej mistrzów i arcymistrzów z wielu krajów i różnych epok oraz własnych przykładów samych autorów.
Stopień trudności poszczególnych zadań jest na tyle zróżnicowany, by każdy szachista czerpał radość z ich rozwiązywania, niezależnie od swoich umiejętności. Tak więc w książce znajdziemy proste i bardziej skomplikowane przykłady taktyki szachowej, klasyczne końcówki, piękne kombinacje, które na zawsze przeszły do historii szachów, studia, etiudy i kompozycje szachowe oraz odzwierciedlenie zawartych w nich idei przeniesionych do praktyki turniejowej.
Czytelnik może poznać różnorodne sposoby matowania – od najprostszych jedno i dwuposunięciowych do mata w 262 (!!) posunięciach.
Kompletny zestaw dwóch części książki Mistrzowie Polski w Szachach obejmujący biografie polskich szachistów grających w latach 1926 - 2021r.
Autor przygotował materiał, który zawiera propozycje gry wariantów przeciwko debiutom otwartym i półotwartym. Każdemu debiutowi autor poświęcił tyle miejsca, na ile zasługuje ze względu na bogactwo wariantów i częstość jego występowania w praktyce turniejowej.
Najnowszy zegar renomowanej holenderskiej firmy DGT!
Zegar idealny dla szkół i klubów szachowych!
Zegar DGT 1001 ma duży, przejrzysty wyświetlacz ( 11,5 x 2 cm), jest prosty w obsłudze i klasyczny w swoim wyglądzie.
Największą jego zaletą jest jednak cena - dużo niższa niż cena większości dostępnych na rynku zegarów.
Możliwość różnych ustawień oprócz tempa gry z dodawaniem czasu.
Wymiary: 15,5 x 6 x 4 cm
Zegar zasilany jedną bateria ( paluszek AA). Bateria w komplecie.
Nowy elektroniczny zegar szachowy LEAP KK9908
Charakterystyka zegara:
• zegar z atestem FIDE!
• opcja dodawania czasu
• 37 ustawień zegara dla szachów oraz różnych gier
• maksymalna prostota obsługi
• duży, czytelny wyświetlacz pozwala na odczytanie czasu nawet z odległości 10m!
waga: 0,2 kg
Drugie wydanie pierwszej części wspaniałej książki autorstwa czelabińskiego arcymistrza i wybitnego trenera. Pozycja ta jest wyśmienitym podręcznikiem końcówek szachowych. Autor prezentuje przede wszystkim metody i nawyki gry w końcówkach.
Nowe rozszerzone wydane - 2020 r. II wydanie., 280 str., miękka oprawa, dobra poligrafia , język polski.
Cytat I ze Wstępu: „Szybki Kurs Debiutów omawia przede wszystkim otwarcia w jednym tomie i jest przeznaczony przede wszystkim dla szerokiej rzeszy sympatyków królewskiej gry. Dzięki niej każdy może szybko zapoznać się z ogólnymi tajemnicami teorii otwarć, głównymi ideami i planami, co wydatnie pomoże w rozgrywaniu partii”.
Cytat II: „Każda faza partii, otwarcie, gra środkowa i końcowa ma duże znaczenie. Jeżeli na początku gry, któraś ze stron uzyska przewagę materialną lub pozycyjną, to zniwelować ją w grze środkowej będzie bardzo trudno. W tej sytuacji do końcówki może w ogóle nie dojść. Bez poprawnej gry w debiucie, nie można więc myśleć o sukcesach w szachach.
Najniższa cena w ciągu 30 dni przed aktualną promocją: 36,9 zł
Podręcznik kombinacji szachowych dr. Tarrasha to unikalna pozycja, która powstała w oparciu o fragment pracy
Siegberta Tarasha - „Gra w szachy” traktujący o kombinacjach.
W przeciwieństwie do innych dostępnych na rynku pozycji o kombinacjach jest nie tylko ich zbiorem,
ale także opisuje mechanizmy kombinacji oraz wyjaśnia je. Dzięki temu staje się niepowtarzalna i przydatna na każdym etapie rozwoju.
Książka jest przeznaczona dla szachistów od V do II kategorii, chociaż niektóre jej fragmenty przydadzą się także szachistom I kategorii.
SPIS TREŚCI:
005 Przedmowa
007 Wstęp
011 Rozdział 1. Podwójne uderzenie
027 Rozdział 2. Związanie
045 Rozdział 3. Atak z odsłony
051 Rozdział 4. Nie broniona figura
055 Rozdział 5. Usunięcie obrony
060 Rozdział 6. Pozorna obrona
064 Rozdział 7. Zamykanie gońca
066 Rozdział 8. Łapanie hetmana po wzięciu na b2 (b7)
068 Rozdział 9. Atak na punkt f7 (f2)
070 Rozdział 10. Atak pionem „f”
072 Rozdział 11. Odsłonięcie pozycji króla
076 Rozdział 12. Rozbita pionowa pozycja roszady
080 Rozdział 13. Gdy pion h3 (h6) jest obiektem ataku
083 Rozdział 14. Atak po linii „f"
087 Rozdział 15. Atak po linii „g” (lub „b”)
094 Rozdział 16. Atak po linii „h” (lub „a”)
105 Rozdział 17. Dwa gońce przeciw pozycji roszady
107 Rozdział 18. Niebezpieczeństwa związane z długą roszadą
108 Rozdział 19. Mat Beniowskiego
111 Rozdział 20. Mat na 1. (8) linii
118 Rozdział 21. Wieczny szach
119 Rozdział 22. Wieża na otwartej linii pionowej i na 2.(7) linii
129 Rozdział 23. Działanie liniowych figur przez nieprzyjacielskie figury
131 Rozdział 24. Wolny pion
139 Rozdział 25. Daleko wysunięte piony
143 Rozdział 26. Gdy pion c6 (c3) jest obiektem ataku
145 Rozdział 27. Gdy pion b6 (b3)
149 Rozdział 28. Trochę rad
Rook endgames are the most important to study, because they are the type of endgame you will face most often over the board. Working on rook endgames gives the biggest bang for your buck.
Gwarancja zwrotu pieniędzy
Bezpieczne i szybkie dostawy
Bezpieczeństwo transakcji dzięki certyfikatowi SSL
World-class grandmaster Sam Shankland explains technical rook endgames in a way that is clearer, better organized, more concise, and easier to understand than any previous work. After learning the vital set positions, the reader is offered lots of rules and guidelines to correctly assess any theoretical rook endgame they have not yet memorized.
Theoretical Rook Endgames is the ideal guide to a vital topic in chess. After reading this book, you will know which positions must be memorized, and which positions are best handled by considering general principles.
The sister volume Conceptual Rook Endgames by Jacob Aagaard shows how the theoretical knowledge shown in the present book is used in advanced practical play.
004 Key to Symbols used
005 Foreword by GM Karsten Müller
007 Preface
011 Introduction
013 1) Lucena Position
023 2) One Pawn, Basic Knowledge
063 3) Vancura Defense
079 4) Vancura Transitions
095 5) Side Cut
103 6) Lone Doubled Pawns
113 7) Lone Connected Pawns
137 8) Lone Split Passed Pawns
159 9) Two Pawns Against One on the Same Side
177 10) Three Pawns Against Two on the Same Side
197 11) Four Pawns Against Three on the Same Side
235 12) Two Connected Passed Pawns Against One Outside Passed Pawn
251 13) Pawn on the Seventh Rank with Rook on the Eighth
271 14) Rook in Front of the Passed Pawn
295 15) Rook to the Side of the Passed Pawn
327 16) Rook Behind the Passed Pawn
347 17) Pawns on Both Sides with No Passed Pawns
359 18) Rook Against Pawn(s)
379 19) Pawnless Rook Endgames
405 20) The Bare Bones
445 Name Index
Opis
Szczegóły produktu
Rook endgames are the most frequently recurring endgames and also one of the most exciting areas of chess, with mind bending tactical opportunities and dizzying nuances available. They have unsurprisingly been a big topic in endgame literature, with a heavy focus on the set theoretical positions and their logic and fixed conclusions (see the excellent Theoretical Rook Endgames by GM Sam Shankland, published as a sister volume to this book as the peak example of this).
Wicemistrz Świata 2012 kontynuuje swoją historię, rozpoczętą w bestsellery „Podejmowanie decyzji pozycyjnych w szachach” („Książka roku” wg. Angielskiej Federacji Szachowej) oraz „Dynamiczne podejmowanie decyzji w szachach”. Nowa książka omawia, jak podejmować decyzje w zakończeniach i na stanowiskach, w których jedna ze stron ma lepszą strukturę pionka lub przewagę materialną. Studiowanie techniki gry jednego z czołowych arcymistrzów na świecie na złożone elementy szachów, które wielu uważa za niejasne. Koncepcje takie jak „Strefa jednego błędu” z pewnością przyjdą wielu jako objawienie.
"Gelfand bardzo dobrze i bardzo uczciwie wyjaśnia, jakie decyzje był w stanie obliczyć i jakie decyzje musiał podjąć na podstawie ogólnego rozumowania i jak to zrobił. Zaowocowało to książką, którą kocham. Myślę, że szachista o dowolnej sile może znaleźć tu wiele przydatnych rzeczy”
(arcymistrz Matthew Sadler - recenzent nowości w literaturze szachowej w czasopiśmie „New In Chess”).
Perhaps the greatest beauty in chess can be found in endgame studies. Delightful twists and turns on the board are combined into true works of art. In studies, chess is distilled into its purest form, with all pieces making only the most essential moves. Endgame studies are also useful exercises for practical chess players, as they show patterns, improve calculation, and inspire out-of-the-box thinking.
There are many books devoted to basic endgames, even from the Middle Ages. Principles of typical endgames (such as keeping the rook behind a passed pawn, not setting pawns on the same colored squares as your bishop’s, distant pawns being more dangerous than central ones etc.) are well known too. But what about “complex endgames”? I have in mind endgames with at least two pieces on each side; well I don’t find them often nor sufficiently well-explained in the past! It is exactly this fact (together with my passion and great endgame experience) that has motivated me to write this book (many friends simply call me “Endgame Wizard” ).
Everyone knows they should work on their endgame play. So many hard-earned advantages are squandered in ‘simple’ endings... But it’s tough finding a way to study endings that doesn’t send you to sleep and that helps you actually remember and apply what you have learnt.
Из предисловия 14-го чемпиона мира Владимира Крамника: «В юности, когда я только начинал изучать шахматы, одной из, можно сказать, «библий» по игровым окончаниям была книга этого же автора «Стратегия эндшпиля». Она считалась «канонической», все тренеры в Советском Союзе рекомендовали своим ученикам: «Читай Шерешевского!» Я сам внимательно проштудировал эту книжку, и мне она очень понравилась. Слышал, что она понравилась и Магнусу Карлсену – понятное дело, много лет спустя.
Solving endgame studies has become a major working tool in modern chess training combining the instructive with the enjoyable. Studies are highly recommended for refining calculating and tactical skills, deepening endgame understanding, as well as improving creativity and out of the box thinking.
Rook endgames are the most frequently recurring endgames and also one of the most exciting areas of chess, with mind bending tactical opportunities and dizzying nuances available. They have unsurprisingly been a big topic in endgame literature, with a heavy focus on the set theoretical positions and their logic and fixed conclusions (see the excellent Theoretical Rook Endgames by GM Sam Shankland, published as a sister volume to this book as the peak example of this).